Header

صفحه اصلی  |  نمونه کارهای طراحی و صفحه آرایی   |   ارزشگذاری فیلم ها   |   درباره من   |   تماس با من

یادداشت ها: بهترین ها | جشنواره فیلم فجر | داستان کوتاه | سریال | سکانس ماندگار | سینما خاطره | گفتگو | ورزشی | یادداشت فیلم

جستجو (یادداشت ها، فیلم ها، طراحی ها  

دوشنبه 25 آذر 1398

New Page 1
AhmadShahvand.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  بهترین های سینمای ایران در سال 1397 به انتخاب من

  بهترین های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به انتخاب من

  شماره یازدهم نشریه الکترونیکی سی نت ویژه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد

  اجرای درست چند پلان - سکانس / نگاهی کوتاه به فیلم های «آشفته گی»، «حمال طلا» و «ماجرای نیمروز2: رد خون»

  کارگردان های سربلند / نگاهی به فیلم های «جان دار»، «سونامی» و «قسم»

  یک روز سینمایی / نگاهی به فیلم های «متری شیش و نیم»، «ایده اصلی» و «سرخپوست»

  جمع و جور و محترم و یکدست / نگاهی کوتاه به فیلم های «دیدن این فیلم جرم است»، «23 نفر» و «پالتو شتری»

  یکی از یکی ضعیف تر / نگاهی به فیلم های «یلدا»، «جمشیدیه» و «مردی بدون سایه»

  یک تریلر عاشقانه درجه یک / نگاهی به فیلم های «خون خدا»، «طلا» و «شبی که ماه کامل شد»

  سرشار از «سینما» / نگاهی به فیلم های «مسخره باز»، «روزهای نارنجی» و «زهرمار»

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

 

وب سایت احمد شاهوند  >> یادداشت ها  >> مشاهده متن یادداشت ها

یادداشت های روزانه احمد شاهوند از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 4

سرشار از «سینما» / نگاهی به فیلم های «مسخره باز»، «روزهای نارنجی» و «زهرمار»

:: 14 بهمن 1397  ::

صابر ابر، بابک حمیدیان و علی نصیریان در نمایی از فیلم «مسخره باز» ساخته همایون غنی زاده

 

وب سایت احمد شاهوند:

🔸«مسخره باز» (همایون غنی زاده)
«مسخره باز» سرشار از سینماست ... همایون غنی زاده در اولین تجربه سینمایی اش، «سینما» را به ما هدیه می دهد. فیلم به لحاظ فنی بسیار غنی است. از فیلمبرداری درجه یک علی قاضی گرفته تا طراحی صحنه، جلوه های ویژه، چهره پردازی و تدوین استادانه هایده صفی یاری و همینطور بازی های تحسین برانگیز صابر ابر، بابک حمیدیان، داریوش موفق و گل سرسبدشان علی نصیریان تا میزانسن های عجیب و غریب و به غایت سینمایی همه و همه در خدمت یک بازی شیطنت آمیز هستند. چقدر زیبا و باشکوه است ارجاع هایی که به تاریخ سینمای ایران و جهان شده است: از «کازابلانکا» و «پاپیون» و «هوانورد» و «بیل را بکش» و ... تا «هزاردستان».
«مسخره باز» داستان یک عشق سینما و بازیگری را روایت می کند که شاگرد یک سلمانی است و سینما را از داخل کمد و با تلویزیون پرتابلش تخیل می کند. یک روایت تازه و جدید و پر از جلوه های بصری چشم نواز. درجا زدن فیلمنامه در یک سوم پایانی که چند پایان برای فیلم رقم زده است، «مسخره باز» را از رسیدن به یک شاهکار ماندگار بازداشته است.
امتیاز: 2.5 از 4

🔸«روزهای نارنجی» (آرش لاهوتی)
والا به پیر به پیغمیر دوربین روی دست، تعریف دارد. وقتی شخصیت پردازی و بازی ضعیف هدیه تهرانی نتوانسته اضطراب را بیرونی کند، با تکان های سرسام آور دوربین، اضطراب مورد نظر کارگردان منتقل نمی شود. اضطراب با نمای مدیوم چند باره از باغ رنگی پرتقال، منتقل نمی شود. در طول فیلم حتی یک نمای ثابت ندیدم. دوربین روی دست نه تنها در این فیلم در هیچ یک از نماهایش کارکردی ندارد، بلکه فیلمبردار با پن و تیلت های بی مورد، کار تدوین گر را راحت و زحمت کارگردان را هم به دوش کشیده است.
در فیلم در چند جا دوربین بازیگر را از پشت سر قاب گرفته و از بک گراند به پشت سر بازیگر فوکوس می کند. به چه دلیل؟ با چه کاربردی؟ ما پشت سر بازیگر را به وضوح ببینیم که مثلا به درونش راه پیدا کنیم؟
«روزهای نارنجی» حتی ضد مرد هم هست. مردها در فیلم یا بد (کاظم / مهران احمدی) هستند و هوس باز (یعقوب / رضا استادی) یا منفعل و بی خاصیت (مجید / علی مصفا) تا حدی که ساکش را جمع می کند که مثلا به نشانه قهر خانه را ترک کند.
امتیاز: 0.5 از 4


🔸«زهرمار» (جواد رضویان)
«زهرمار» که سه بازیگر درجه یک کمدی را با خود دارد، هیچ رنگ و بویی از کمدی نبرده است. یک فیلم مثلا تلخ اجتماعی سفارشی شعاری است که فقط و فقط دو بازی خوب و درجه یک از شبنم مقدمی و سیامک انصاری دارد. پیشنهاد می کنم رضویان که پتانسیل ساخت فیلم کمدی درست و حسابی را دارد، فیلم اجتماعی نسازد. او با توجه به سوابق کارگردانی تلویزیونی اش، توانایی این را دارد سینمای کمدی داغون ایران را ارتقا دهد.
امتیاز: 0.5 از 4

 

منبع: سی نت

215 - احمد شاهوند

...............................................

  اثر مرتبط:

مسخره‌ باز - maskhareh Baaz        >> مشاهده اطلاعات کامل

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی وب سایت احمد شاهوند بدون ذکر نام نويسنده ممنوع است  ::

....................................................................................................................................................................................................

صفحه اصلی  |  درباره من   |  تماس با من

بهترین ها  | جشنواره فیلم فجر  | داستان کوتاه  | سریال  | سکانس ماندگار  | سینما خاطره  | گفتگو  | ورزشی  | یادداشت فیلم

.......................................................................................................................................................................

نفر سوم بهترین گزارش سینمایی

در دو دوره (1392 و 1395)

از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی

نفر دوم بهترین صفحه آرا

در دو دوره (1393 و 1395)

از جشنواره مطبوعات

استان البرز

.......................................................................................................................................................................

  كليه حقوق اين سايت براي احمد شاهوند (www.AhmadShahvand.ir) محفوظ است.

Copyright © 2019 www.AhmadShahvand.ir All rights reserved

............................................................

طراحی و اجرا: Cinet Studio