Header

صفحه اصلی  |  نمونه کارهای طراحی و صفحه آرایی   |   ارزشگذاری فیلم ها   |   درباره من   |   تماس با من

یادداشت ها: بهترین ها | جشنواره فیلم فجر | داستان کوتاه | سریال | سکانس ماندگار | سینما خاطره | گفتگو | ورزشی | یادداشت فیلم

جستجو (یادداشت ها، فیلم ها، طراحی ها  

دوشنبه 15 تير 1399

New Page 1
AhmadShahvand.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  غافلگیری در ایستگاه پنجم / یادداشتی بر فیلم «آتابای»

  یادت به خیر مربی / یادداشتی بر فیلم «خروج»

  تر و تمیز و شیک اما فاقد روح / یادداشتی بر فیلم «روز صفر»

  کار عشق یه عمره، کار نفرت یه لحظه * / یادداشتی بر فیلم «خون شد»

  یک گام تا رستگاری / یادداشتی بر فیلم «مغز استخوان»

  تولد دوباره یک ژانر مهجور در سینمای ایران / تازه اول راه است / یادداشتی بر فیلم «آن شب»

  چراغ جشنواره روشن شد / یادداشتی کوتاه بر فیلم «شنای پروانه»

  خانواده را داریم، پس همه چی حله / یادداشتی کوتاه بر فیلم «مصائب شیرین 2»

  آنها با جهان می رقصند / یادداشتی کوتاه برای فیلم «جهان با من برقص»

  بهترین های سینمای ایران در سال 1397 به انتخاب من

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

 

وب سایت احمد شاهوند  >> یادداشت ها  >> مشاهده متن یادداشت ها

یادداشت های جشنواره سی و هشتم فیلم فجر

تولد دوباره یک ژانر مهجور در سینمای ایران / تازه اول راه است / یادداشتی بر فیلم «آن شب»

:: 16 بهمن 1398  ::

شهاب حسینی در نمایی از فیلم «آن شب»

 

وب سایت احمد شاهوند: 1 - طرح و توطئه فیلم «آن شب» اساسا غلط است. فصل اول با یک مهمانی آغاز می شود. هیچیک از آدم های حاضر در مهمانی را که سه زوج هستند، پرداخت ندارند. مهمان ها مشغول بازی مافیا هستند که این بازی به بی حال ترین شکل ممکن انجام می شود تا جایی که این احتمال می رود فیلمساز هیچ شناختی از این بازی ندارد. پس از آن با زوج اصلی و نوزادشان همراه می شویم که قصد دارند به منزل بروند. فیلمنامه نویسان دلیل کافی برای کشاندن دو شخصیت اصلی به هتل نداشتند. صرف اینکه بابک مست است و نمی تواند پشت فرمان بنشیند و اصرار بابک بر رانندگی با این دلیل که پلیس گواهینامه همسرش را ضبط کرده با وجود اینکه بابک به همسرش می گوید نیمساعت تا خانه راه نمانده، رفتن به هتل توجیه منطقی ندارد و باورپذیر نمی شود. در نتیجه اتفاقاتی که در هتل برای این زوج رخ می دهد زیر سایه این غلط رنگ می بازد.

2 - حال اگر بر چگونگی آمدن این زوح به هتل چشم بپوشم، بدون اینکه بخواهم اشاره مستقیم به پایان بندی داشته باشم، اما به توجه به گره گشایی پایانی، هیچکدام از بخش هایی که فیلم با شخصیت زن جلو می رود و بابک حضور ندارد، عملا بی معنی می شود. بیشتر از این نمی توانم بگویم چون دوست ندارم در یادداشت های جشنواره داستان فیلم لو برود و این حق طبیعی سینمادوستان است که از دیدن فیلم لذت ببرند.

با توجه به دو ایراد گفته شده که اساسا از فیلمنامه نشأت می گیرد، با یک فیلم اولی قابل تامل در ژانر وحشت مواجه هستیم که در کارگردانی موفق می شود گلیم خودش را از آب بیرون بکشد. منهای فصل اول که از هر لحاظ اختلاف فاحشی با دیگر فصل های فیلم دارد و از تمامی جهات و در بهترین شکل متوسط است، پس از فصل مهمانی، کارگردانی کوروش آهاری در ایجاد فضای وحشت و درگیر شدن دو شخصیت اصلی در حوادثی که پشت سر هم برایشان اتفاق می افتد، موفق نشان می دهد. آهاری اگر به شخصیت بها بدهد، می تواند آینده درخشانی حداقل در ژانر وحشت داشته باشد.سینمای ایران به شدت به سینمای وحشت نیاز دارد و باید از ساخت چنین فیلم هایی حمایت کرد.

از شهاب حسینی توقع بیشتری می رفت که بتواند در فیلم خودنمایی کند. اما متوسط بودن او را به حساب عدم تسلط کارگردان بر بازی ها همانطور که از سکانس ابتدایی چه در میزانسن و چه در گرفتن (و حتی ساختن چند شخصیت) بازی ناتوان نشان می دهد، می توان گذاشت.

 

منبع: سینما شبکه (سی نت)

142 - احمد شاهوند

...............................................

  اثر مرتبط:

آن شب (کوروش آهاری)        >> مشاهده اطلاعات کامل

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی وب سایت احمد شاهوند بدون ذکر نام نويسنده ممنوع است  ::

....................................................................................................................................................................................................

صفحه اصلی  |  درباره من   |  تماس با من

بهترین ها  | جشنواره فیلم فجر  | داستان کوتاه  | سریال  | سکانس ماندگار  | سینما خاطره  | گفتگو  | ورزشی  | یادداشت فیلم

.......................................................................................................................................................................

نفر سوم بهترین گزارش سینمایی

در دو دوره (1392 و 1395)

از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی

نفر دوم بهترین صفحه آرا

در دو دوره (1393 و 1395)

از جشنواره مطبوعات

استان البرز

.......................................................................................................................................................................

  كليه حقوق اين سايت براي احمد شاهوند (www.AhmadShahvand.ir) محفوظ است.

Copyright © 2019 www.AhmadShahvand.ir All rights reserved

............................................................

طراحی و اجرا: Cinet Studio