Header

صفحه اصلی  |  نمونه کارهای طراحی و صفحه آرایی   |   ارزشگذاری فیلم ها   |   درباره من   |   تماس با من

یادداشت ها: بهترین ها | جشنواره فیلم فجر | داستان کوتاه | سریال | سکانس ماندگار | سینما خاطره | گفتگو | ورزشی | یادداشت فیلم

جستجو (یادداشت ها، فیلم ها، طراحی ها  

چهارشنبه 28 مهر 1400

New Page 1
AhmadShahvand.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  غافلگیری در ایستگاه پنجم / یادداشتی بر فیلم «آتابای»

  یادت به خیر مربی / یادداشتی بر فیلم «خروج»

  تر و تمیز و شیک اما فاقد روح / یادداشتی بر فیلم «روز صفر»

  کار عشق یه عمره، کار نفرت یه لحظه * / یادداشتی بر فیلم «خون شد»

  یک گام تا رستگاری / یادداشتی بر فیلم «مغز استخوان»

  تولد دوباره یک ژانر مهجور در سینمای ایران / تازه اول راه است / یادداشتی بر فیلم «آن شب»

  چراغ جشنواره روشن شد / یادداشتی کوتاه بر فیلم «شنای پروانه»

  خانواده را داریم، پس همه چی حله / یادداشتی کوتاه بر فیلم «مصائب شیرین 2»

  آنها با جهان می رقصند / یادداشتی کوتاه برای فیلم «جهان با من برقص»

  بهترین های سینمای ایران در سال 1397 به انتخاب من

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

 

وب سایت احمد شاهوند  >> یادداشت ها  >> مشاهده متن یادداشت ها

خاطرات جشنواره فیلم فجر در دهه هفتاد - 9

آخرین پارتی سگ کشی

:: 10 بهمن 1381  ::

 

وب سایت احمد شاهوند: بهمن سال 1379. از بزرگان فقط بهرام بيضايي حضور دارد با فيلم «سگ كشي». يك تريلر تمام عيار. كه البته مي توانست اينهمه ادا و اصول نداشته باشد و داستان زيبايش را راحت تر و بدون صحنه پردازي هاي شلوغ تعريف كند. اما مژده شمسايي پس از 9 سال بار ديگر يك بازي ماندگار از خود به جا مي گذارد. فصل اعتراض او پس از تجاوز، نهايت توانايي اوست. مجيد مجيدي با «باران»، بهترين مجيد مجيدي بود. بخصوص در نيمه اول. يك عاشقانه معركه. محمد داودي و احمد پژمان كولاك كرده بودند. علي رغم اينكه فيلم در نيمه دوم بشدت افت كرد، اما مجيدي فيلمش را به زيبايي به پايان رساند.

عليرضا داودنژاد با «بهشت از آن تو» اعصابم را خرد كرد. فيلمي كه به هيچ وجه سينما نبود. كليپ هايش مي توانست جداگانه و قبل از نمايش فيلم هاي جشنواره پخش شود. اما تجمع اين همه كليپ در فيلمي كه نه داستان دارد و نه تصاويرش قانع كننده است، به هيچ وجه قابل قبول نيست.

تهمينه ميلاني با «نيمه پنهان» نشان داد كه سينما و ميزانسن را هم مي شناسد. فيلم به مراتب بهتر از «دوزن» بود. نيكي كريمي و آفرين بهترين بودند. اما موسيقي فيلم بدترين موسيقي متني بود كه در تاریخ جشنواره شنيدم. يك موسيقي بي دليل پرحجم كه در اكثر مواقع زودتر از موعد مقرر به روي تصاوير مي آمد و بي جهت حس صحنه را تشديد مي كرد. يك موسيقي ناشيانه از يك آهنگساز تازه كار.

«آخر بازي» ساخته همايون اسعديان بهتري ساخته سازنده اش است. يك فيلم شخصي خوب و دوست داشتني. اسعديان فيلم خودش را ساخته بود. با يك اكيپ جوان و تازه نفس. اما فيلم شايسته نامزدي در يازده رشته نبود.

سامان مقدم در نيمي از فيلم «پارتي» عالي است و در نيمي ديگر ضعيف. «پارتي» در بعضي لحظات از «سياوش» بهتر است و در بعضي لحظات ضعيفتر. فصلهاي ملاقات در زندان، فصلهاي پارتي هاي شبانه و ديالوگ هاي مابين هديه تهراني و علي مصفا شايد حتي از سر سامان مقدم هم زياد بود. فيلم يك تدوين ماهرانه هم از محمدرضا موييني داشت.

داود ميرباقري در «مسافر ري» يك «امام علي» ديگر ساخته بود. بي كم و كاست و بي حرف تازه. ديالوگ ها همچنان شنيدني بود. داريوش ارجمند بدترين داريوش ارجمند بود و ويشكا آسايش بهترين و جمشيد هاشم پور متفاوت ترين.

 

منبع: وب سایت احمد شاهوند

697 - احمد شاهوند

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی وب سایت احمد شاهوند بدون ذکر نام نويسنده ممنوع است  ::

....................................................................................................................................................................................................

صفحه اصلی  |  درباره من   |  تماس با من

بهترین ها  | جشنواره فیلم فجر  | داستان کوتاه  | سریال  | سکانس ماندگار  | سینما خاطره  | گفتگو  | ورزشی  | یادداشت فیلم

.......................................................................................................................................................................

نفر سوم بهترین گزارش سینمایی

در دو دوره (1392 و 1395)

از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی

نفر دوم بهترین صفحه آرا

در دو دوره (1393 و 1395)

از جشنواره مطبوعات

استان البرز

.......................................................................................................................................................................

  كليه حقوق اين سايت براي احمد شاهوند (www.AhmadShahvand.ir) محفوظ است.

Copyright © 2019 www.AhmadShahvand.ir All rights reserved

............................................................

طراحی و اجرا: Cinet Studio