Header

صفحه اصلی  |  نمونه کارهای طراحی و صفحه آرایی   |   ارزشگذاری فیلم ها   |   درباره من   |   تماس با من

یادداشت ها: بهترین ها | جشنواره فیلم فجر | داستان کوتاه | سریال | سکانس ماندگار | سینما خاطره | گفتگو | ورزشی | یادداشت فیلم

جستجو (یادداشت ها، فیلم ها، طراحی ها  

پنجشنبه 7 خرداد 1399

New Page 1
AhmadShahvand.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  غافلگیری در ایستگاه پنجم / یادداشتی بر فیلم «آتابای»

  یادت به خیر مربی / یادداشتی بر فیلم «خروج»

  تر و تمیز و شیک اما فاقد روح / یادداشتی بر فیلم «روز صفر»

  کار عشق یه عمره، کار نفرت یه لحظه * / یادداشتی بر فیلم «خون شد»

  یک گام تا رستگاری / یادداشتی بر فیلم «مغز استخوان»

  تولد دوباره یک ژانر مهجور در سینمای ایران / تازه اول راه است / یادداشتی بر فیلم «آن شب»

  چراغ جشنواره روشن شد / یادداشتی کوتاه بر فیلم «شنای پروانه»

  خانواده را داریم، پس همه چی حله / یادداشتی کوتاه بر فیلم «مصائب شیرین 2»

  آنها با جهان می رقصند / یادداشتی کوتاه برای فیلم «جهان با من برقص»

  بهترین های سینمای ایران در سال 1397 به انتخاب من

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

 

وب سایت احمد شاهوند  >> یادداشت ها  >> مشاهده متن یادداشت ها

کوتاه درباره «همه می دانند» ساخته اصغر فرهادی

شسته رفته با چند غلط دیکته ای!

:: 20 آذر 1397  ::

پنه لوپه کروز، ریکاردو دارین، ادواردو فرناندز و خاویر باردم در نمایی از فیلم «همه می دانند» ساخته اصغر فرهادی

 

وب سایت احمد شاهوند: فیلمنامه «همه می دانند» به شدت کلاسیک با نقطه عطف های درست و به جا (دقایق 31 و 82) با تعلیق و غافلگیری مختص سینمای نویسنده اش، نشان از در اوج بودن فرهادیِ نویسنده دارد. درست است که فیلم به پای شاهکارهای فرهادی و به خصوص «درباره الی ...» - با نقاط اوج منحصر بفردش - نمی رسد، اما چیزی از یک اثر شسته رفته و تر و تمیز کم ندارد. گروه بازیگران (شاید نزدیک به ده بازیگر) و در راس آنها خاویر باردم و باربارا لنی همه درجه یک هستند و قابل تحسین.

در «همه می دانند» فرهادی نویسنده از فرهادی کارگردان جلو است. جزئیات و ظرافت هایی که در شکل روایت قصه وجود دارد، در کارگردانی فرهادی کمتر به چشم می آید.

دوربین در «همه می دانند» کاملا بلاتکلیف است. فیلم پر است از نماهای روی دست که اکثرا بی کارکرد و بی تعریف هستند و در برخی موارد معدود حتی سرسام آور. نماهای ثابت و درجه یک عنوانبندی، در طول فیلم، کمتر تکرار می شوند. همچنین قرارگیری غلط دوربین در دو سه نما که تا حدی کارگردانی فرهادی را زیر سوال می برد. به عنوان مثال، پاکو سر قرار می رود. در یک نما دوربین از داخل اتومبیل پاکو را که بالای پل ایستاده، قاب می گیرد.

و می ماند یک نکته مثبت در سینمای فرهادی که امیدوارم منحصر به شخصیت های خارجی نباشد: تغییر زاویه دید فرهادی نسبت به شخصیت هایش. برای اولین بار فرهادی با آدم هایش مهربان است و کسی را محکوم نمی کند.

 

عکس های مرتبط:

پنه لوپه کروز و خاویر باردم در نمایی از فیلم «همه می دانند» ساخته اصغر فرهادی

 

منبع: هفته نامه «گوهردشت»

279 - احمد شاهوند

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی وب سایت احمد شاهوند بدون ذکر نام نويسنده ممنوع است  ::

....................................................................................................................................................................................................

صفحه اصلی  |  درباره من   |  تماس با من

بهترین ها  | جشنواره فیلم فجر  | داستان کوتاه  | سریال  | سکانس ماندگار  | سینما خاطره  | گفتگو  | ورزشی  | یادداشت فیلم

.......................................................................................................................................................................

نفر سوم بهترین گزارش سینمایی

در دو دوره (1392 و 1395)

از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی

نفر دوم بهترین صفحه آرا

در دو دوره (1393 و 1395)

از جشنواره مطبوعات

استان البرز

.......................................................................................................................................................................

  كليه حقوق اين سايت براي احمد شاهوند (www.AhmadShahvand.ir) محفوظ است.

Copyright © 2019 www.AhmadShahvand.ir All rights reserved

............................................................

طراحی و اجرا: Cinet Studio